به دهکده مثبت اندیشان خوش آمدید

یه سلام ویژه خدمت شما دوست قدرتمند و بی نظیر، ورود شما رو به دهکده مثبت اندیشان گرامی می داریم.
ما اعتقاد داریم حضور و آشنایی شما با دهکده مثبت اندیشان و آشنایی ما با شما به صورت اتفاقی و تصادفی نبوده و حتماً میل به تغییر مثبت و پیشرفتی در ناخودآگاه شما وجود داشته که باعث شده بالاخره سایت خودتون یعنی دهکده مثبت اندیشان رو پیدا کنید.
ما توی دهکده همه در کنار هم، هر روز تمرین می کنیم که صفات مثبت رو در خودمون تقویت کنیم و اعمال و صفات منفی مون رو کم رنگ کنیم. ما اینجا همه باهم مبلّغ فرهنگ مثبت اندیشی (واقع نگری مثبت) با ریشه الهی هستیم. اینجا برای زتدگی بهتر و سالم تر، شما از تجربیات ما و ما از تجربیات شما استفاده می کنیم؛ پس شما هر کسی که هستی ( کارگر، دکتر ، مهندس، باغبون، رفتگر، نقاش ، استاد، دانشجو، دانش آموز و …) اینجا حضورت و میزان سعی و عملت برای ایجاد تغییرات مثبت در درون خودت برای ما ارزش داره نه مدرک و مقام و میزان تحصیلاتت.
برای اینکه همراه این دهکده و ساکنین زیبا اندیشش باشی کافیه در سایت ثبت نام کنی و هر روز ما رو با نظرات و تجربیاتت همراهی کنی...
جمله تاکیدی امروز شنبه ۱۳۹۸/۰۳/۰۴

جملات تاکیدی مثبت برای بالا بردن سطح عزت نفس و اعتماد به نفس می باشد ، جملات زیر را با قدرت و انرژی هر روز بارها و بارها با خود تکرار کنید تا تاثیر آن را در بلند مدت بر روی شکوفایی استعداد ها و توانایی های خود مشاهده کنید.

  • من به خدا چشم میدوزم و هدایت او را می طلبم و توانگر می شوم. من از نظم الهی سرشارم من اکنون در نظم متعالی قرار دارم.

تنفس عمیق دیافراگمی

انتشار : 3 سال گذشته

تمرین تنفس عمیق

چرا تنفس عمیق برای بسیاری از ما غیر عادی است؟
یکی از دلایل، ممکن است به فرهنگ ما برگردد. همان فرهنگی که اغلب برای خفه کردن احساسات از دختران و زنان انتظار می رود خشم خود را مهار کنند و پسران و مردان گریه نکنند.
چه اتفاقی می افتد هنگامی که شما اشکهای خود را پس می زنید یا خشم خود را سرکوب می کنید؟
بصورت ناخودآگاه شما نفس خود را حبس می کنید یا تنفس شما نامنظم می شود.
تنفس روی بدن تاثیر می گذارد. بررسیها نشان می دهد که در فرهنگ ما زنان و مردان به منقبض کردن ماهیچه های شکم خود تشویق می شوند. این کار باعث افزایش تنش و اضطراب و بتدریج عدم تنفس مناسب می شود.
تنفس کم عمق حرکت دیافراگم را محدود می کند.
پایین ترین بخش ریه ها ( جایی که بسیاری از عروق خونی که وظیفه انتقال اکسیژن به سلولها را دارند ) نمی توانند سهم کاملی از اکسیژن را دریافت کنند. این موضوع می تواند باعث نفس تنگی و اضطراب در شما شود.
در اینجا نحوه تنفس عمیق دیافراگمی را می گوییم:
گام نخست: یافتن یک محل آرام و راحت برای نشستن و یا دراز کشیدن. یک نفس معمولی بکشید. حالا سعی کنید یک نفس آرام و عمیق بکشید. هوا باید از طریق بینی به پایین ترین قسمت شکم برود. اجازه دهید شکمتان کاملا بالا آمده و بزرگ شود. حالا هوا را از راه دهان خارج کنید. چند بار بصورت معمولی و عمیق نفس بکشید. به احساس خود زمانی که عادی نفس می کشید و زمانی که نفس عمیق می کشید توجه کنید. تنفس کم عمق اغلب احساس تنش و تنگی دارد در حالی که تنفس عمیق آرامش به همراه دارد.
این تنفس را برای چند دقیقه تمرین کنید. حجم قفسه سینه تان نیز همراه با شکمتان افزایش میابد.

روی تنفس خود تمرکز کنید : زمانیکه تمرین فوق را انجام دادید می توانید تمرکز روی تنفسهای خود را شروع کنید. همانطور که بصورت کاملا راحت با چشمان بسته نشسته اید، نفسهای خود را با تصویر یا کلمات و جملاتی که به آرامش شما کمک می کنند ترکیب کنید. به این فکر کنید که هوایی که در حال تنفس آن هستید درون شما را پاک می کند و به بدن شما آرامش می دهد. و زمانیکه هوا را به خارج می فرستید به این بیندیشید که تنشها و اضطرابها همراه با آن از بدن شما خارج می شوند. در هنگام دم سعی کنید این جملات را با خود بگویید: این نفس به من آرامش می دهد و همگام بازدم با خود تکرار کنید : تنشها و استرسها در حال خارج شدن هستند. در دفعات نخست، ۱۰ دقیقه تمرکز روی تنفس، معقول و منطقی است. به تدریج زمان را تا ۱۵ – ۲۰ دقیقه اضافه کنید.

 

Take a deep breath

Why does breathing deeply seem unnatural to many of us? One reason may be that our culture often rewards us for stifling strong emotions. Girls and women are expected to rein in anger. Boys and men are exhorted not to cry. What happens when you hold back tears, stifle anger during a charged confrontation? Unconsciously, you hold your breath or breathe irregularly.

Shallow breathing hobbles the diaphragm’s range of motion. The lowest portion of the lungs — which is where many small blood vessels instrumental in carrying oxygen to cells reside — never gets a full share of oxygenated air. That can make you feel short of breath and anxious.

Here’s how to take a deep, healing, diaphragmatic breath:

First steps. Find a comfortable, quiet place to sit or lie down. Start by observing your breath. First take a normal breath. Now try taking a slow, deep breath. The air coming in through your nose should move downward into your lower belly. Let your abdomen expand fully. Now breathe out through your mouth.Alternate normal and deep breaths several times. Pay attention to how you feel when you inhale and exhale normally and when you breathe deeply. Shallow breathing often feels tense and constricted, while deep breathing produces relaxation.

Now practice diaphragmatic breathing for several minutes. Your chest will rise slightly, too. Remember to relax your belly so that each inhalation expands it fully.

Breath focus in practice. Once you’ve taken the steps above, you can move on to regular practice of breath focus. As you sit comfortably with your eyes closed, blend your breathing with helpful imagery and a focus word or phrase that will help you relax. Imagine that the air you breathe in washes peace and calm into your body. As you breathe out, imagine that the air leaving your body carries tension and anxiety away with it. As you inhale, try saying this phrase to yourself: “Breathing in peace and calm.” And as you exhale, say: “Breathing out tension and anxiety.” When you first start, 10 minutes of breath focus is a reasonable goal. Gradually add time until your sessions are about 15 to 20 minutes long.

۳ دیدگاه در “تنفس عمیق دیافراگمی”

  1. سولماز می‌گه:

    باید انجامش بدم فکرمو ازاد کنم

    0
  2. سجاد می‌گه:

    حتما امتحانش میکنم. ممنون از شما.

    0
    1. پگاه می‌گه:

      حتما بعد از امتحان نتیجه مثبتش رو خواهید دید. من هم از شما برای همراهیتون تشکر میکنم.
      سلامت و شاد باشید.

      0

جملات تاکیدی مثبت

  • من به خدا چشم میدوزم و هدایت او را می طلبم و توانگر می شوم. من از نظم الهی سرشارم من اکنون در نظم متعالی قرار دارم.

مشاهده آرشیو کامل

لطیفه های مثبت

  • ﯾﮑﯽ ﺍﺯ فانتزی ﻫﺎﻡ اینه که زنگ بزنم به خودم ، بعد بگم الو ؟
    بعد خودم بگم : قربون الو گفتنت برم من !
    بعدم خودم خجالت بکشم قطع کنم تلفنو …
    چن دفه هم امتحان کردم ولی لامَصّب همش اِشغال بود !
    نگرانم ! نمیدونم دارم با کی حرف میزنم ؟!

مشاهده آرشیو کامل

ضرب المثل های مثبت

  • ضرب المثل اتازونی : يک کليد طلايی به هر دری می خورد.

مشاهده آرشیو کامل

سخن بزرگان

  • دیل کارنگی : نود و نه درصدا از نگرانیهای ما در زندگی هرگز اتفاق نمی افتد.

مشاهده آرشیو کامل

اثبات مثبت اندیشی

  • ما کانَ لِلَّهِ أَنْ يَتَّخِذَ مِنْ وَلَدٍ سُبْحانَهُ إِذا قَضي‏ أَمْراً فَإِنَّما يَقُولُ لَهُ کُنْ فَيَکُونُ
    خدا را هرگز نشاید که فرزندی اتخاذ کند ، که وی منزه از آن است ، ( او قادری است که ) چون حکم نافذش به ایجاد چیزی تعلق گیرد همین که گوید : «موجود باش» بی درنگ آن چیز موجود می شود.
    نام کتاب آسمانی : قرآن
    نام و شماره سوره : سوره مریم– 19
    شماره آیه : 35
    جزء :16

مشاهده آرشیو کامل

آیا میدانید که

  • آیا می دانید مقاوم ترین ماهیچه بدن انسان زبان است؟

مشاهده آرشیو کامل

عاشقانه های مثبت

  • همه میگویند چشمانش رنگارنگ است
    اما من میگویم : چشمانش عسلیست
    نه برای رنگش ،برای اینکه شیرین ترین لحظاتم
    در چشمان او خاطره شده اند …

مشاهده آرشیو کامل